日本の大地で培われて来た日本人の感性を原点とするデザイン創造集団


by j-sense
カレンダー
S M T W T F S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

カテゴリ:□コンセプト( 3 )

j-sense 宣言

j-sense
Sapporo -Tokyo -Fukuoka
The direct office & the direct works
A hot line of communication and culture

桂離宮は、シンプルモダン。そして特別な素材も使っていない。
それにもかかわらず美しい。
大切なのは、根本的なデザイン。
f0155409_17365927.jpg


●j-sense札幌宣言
アジアの極東に在る島「日本列島」
そこの風土で和み培われて来た日本人とその感性
純粋であることと混じり合うことが調和して来た歴史と文化
研ぎすまされた感性でありながら
柔和な精神と遊びを忘れない民族
私たちは、今 
日本人であることを 心から喜び
その「心」を仕事や暮らしの中で表現しようと考えています。
そして、私たちは今から
generation complex & work complex という
新しいプロジェクト、あたらしいデザインコミュニティを
創設することにしました。
皆様のお力をお借りしながら、新鮮と勇気と本物を原点に
グローバルで在り続けるj-senseの船出を決意しました。
北国北海道は風光明媚、おおらかな大地、
力強い自然の息吹がダイレクトに感じられる土地です。
その地にあって 人間の営みが美しい町と文化を
つくり出していくことを 私たちは望んでいます。
J-senseは そうした課題に応えるべく結成した
恊働の集団、恊働の事業体です。
地域や日本人の感性、日本の伝統から出発する
デザイン活動、文化活動を展開していきます。
志を同じくする仲間、ぜひ参加して下さい。
そして、応援していただける皆様
温かい目でお見守りください。

●j-sense東京宣言
雑踏と混乱、経済と競争の集積、そして江戸から続く情緒と暮らし。
世界の東京、日本の中の東京。そして、日本の交通と情報の中心。
ここに改めて、東京を中心とした関東広域ネットワークを構築します。
札幌、福岡と共同しながら先進にふさわしい活動を展開していきます。

●j-sense福岡宣言
アジアの極東に在る島「日本列島」
そこの風土で和み培われて来た日本人とその感性
純粋であることと混じり合うことが調和して来た歴史と文化
研ぎすまされた感性でありながら
柔和な精神と遊びを忘れない民族
私たちは、今 
日本人であることを 心から喜び
その「心」を仕事や暮らしの中で表現しようと考えています。
そして、私たちは今から
generation complex という
新しいプロジェクト、あたらしいデザインコミュニティを
創設することにしました。
皆様のお力をお借りしながら、新鮮と勇気と本物を原点に
グローバルで在り続けるj-senseの船出を決意しました。
___________________________
J-senseではworkspaceとして
1desk 3万円/月、1company 5万円/月
で恊働しています。
また、プロジェクト参加の場合には、
年間5万円の参加費となります。
ビジネスではないが共感するのでセミナーやイベント、旅行など参加したいという個人には年会費3000円のフェローシップ制度があります。
共感する仲間をお待ちしています。

[PR]
by j-sense | 2011-05-07 15:18 | □コンセプト

j-senseのプロジェクト

しごと
f0155409_15153940.jpg

j-design
建築 インテリア デザイン
家具 雑貨 デザイン

j-works
建築 インテリア 工事
家具 雑貨 制作

j-consulting
デザインコンサルティング
商品開発・販促企画
「すまいの相談室」

はぐくむ

j-arts & showroom
J-sense 商品の展示販売
ギャラリー運営・作家の紹介
ライブ企画・演奏者の紹介

j-school
建築 インテリア の教育
新しい住まいのカタチ「学ぶ会」(月一回)
対象は、ユーザーからプロまで
遠友夜学校、熟年会議所

j-sense研究会
新技術開発・商品開発

////////////////////////////////////////////////////////////
j-sense
Fukuoka-Tokyo
The direct office & the direct works
A hot line of communication and culture

works

j-design
Architecture Interior Design
Furniture Product Design

j-works
Architecture Interior Work
Furniture Product Production

j-consulting
Design Consulting
Product Development・Sales Planning
「Counseling on housing」

Foster

j-arts & showroom
J-sense product sales
Gallery management・Introduction of artist
Live performance / Introduction of musician

j-school
Architecture Interior Education
Lecture on new way of living(once a month)
Targeted from general users and professionals
Night school, Senior Meeting

j-sense research
Development of new technology and product
[PR]
by j-sense | 2007-10-15 14:24 | □コンセプト
An attempt of A joint organization "j-sense" of Baby boom generation and junior babyboomers'

団塊世代は60歳前後。間もなく各職場を退職し、第二の人生を羽ばたこうとしている。
現業からはなれるものにとっての第二の人生とは、陶芸や木工などの趣味や農業、あるいはボランティア活動へと向かうに違いない。
現業をさらに追求していくものにとっては、生業をさらに極めるという方向性を持つ。
どちらにしても、団塊の世代の退職後の関心とその活動は、地位や社会関係に惑わされず、本人にとって本当に必要なことだけを取り組めば良いものとなる。
そして、団塊ジュニアとの恊働は、お互いに長所短所を補い合うカタチとなり、相乗効果を生む関係という可能性を持つ。
j-senseはそうした新しい世代間の交流組織でありビジネスコアである。

The baby boom generation is about 60 years old. It will retire from each office soon, and it tries ..the second life.. to flap.
It is sure to face the hobby, agriculture or volunteer works of the ceramic art and woodwork, etc. with the second life for the one that it is possible to consist of the industrial civil service.
It has directionality of studying the occupation thoroughly further for the one to pursue the industrial civil service further.
The concern after it ..baby boom generation.. retires and the activity are not made it puzzled, and become a position and social relation for the person in question about either if only having to work only a really necessary thing.
And, it becomes Hatara with junior babyboomers and Catati that supplements good and bad points each other, and it has the possibility of relation that gives birth to the synergy effect.
J-sense is the exchange between such new generations organization and the business core.

・団塊の価値観とは。What is the sense of values of babyboomers' ?

青年時代、政治的軍事的にアメリカナイズされていく社会に対して反抗心を持ち学生運動として社会に大きな影響を与えた。自分たちの力で世の中を動かすことが出来ることを経験している団結力のある世代とも言える。
しかし、矛盾していることであるが、一方では戦後世代としてアメリカ文化の影響下で育てられた世代でもある。
自動車文化、テレビ洗濯機冷蔵庫文化、アイビールック、テレビのホームドラマ、ディズニーワールド、消費型社会などに代表されるライフスタイルが身にしみている世代である。

The rebellious heart was assumed to be a possession campus activism to the society Americanized politically and militarily and it had a big influence on the society in its younger days. It can be said the generation who has the cohesion to which it is experienced to be able to move the world by our power.
However, it is a generation brought up on the other hand as a postwar generation under the influence of an American culture though contradicts.
It is a generation who makes the lifestyle , for example, the home life drama of the car culture, the television washing machine refrigerator culture, the ivy look, and the television, the Disney worlds, and the consumption type societies, etc. a body and sees.

・団塊ジュニアの価値観とは。What is junior babyboomers' sense of values?

社会との結びつきは少なく個人主義で育ってきた世代。団結力は無く、個人個人で生きていくことが基本的な姿勢である。しかし、社会に無関心ではなく見時価なところでは出来ることはやっていきたいという精神は持っている。
日本の文化に大しても、伝統ということではなく新鮮に捉え始めている世代である。団塊の世代に対しては、父親世代というカタチになることが多いため、評価はバラバラといえる。
しかし、父の時代に何かがあったと感じていることも確かである。

The relation with the society is a generation who has grown up few in individualism. In the cohesion, it is not, and living on an individual basis is basic posture. However, indifferently but looking quotation has the spirit that it wants to do doing in the society.
It is not a tradition but very a generation in the culture of Japan who begins to catch freshly. It can be said to the baby boom generation that the evaluation is various because it often becomes Catati of father generation.
However, it is also certain to feel that there was something in father's age.

・ 団塊世代と団塊ジュニア世代の恊働の可能性
the possibility of of A joint organization "j-sense" that is baby boom generation and junior babyboomers generation

力強く生きてきた団塊世代、そして団結力もある団塊世代と、団塊ジュニア世代が恊働する。ここには、大きな可能性を見ることが出来る。
恊働の目的とは。
団塊世代には、若さが不足しているが団塊ジュニアには限りない可能性と若さがある。
団塊世代には、無限定、不確定な未来への可能性は無いが、団塊ジュニア世代にはある。
団塊ジュニア世代には、社会的コネクションやネットワークがないが団塊世代にはある。
団塊ジュニア世代には、老練した技術と経験はないが、団塊世代は豊富な技術力と実務経験を持っている。
若さは、人の慈悲と援助を受容ことが出来る。老練は、人に感動を与え価値観を伝えることが出来る。

The baby boom generation and the junior babyboomers generation who also has the baby boom generation and the cohesion where it has lived powerfully are Hatara. A big possibility can be seen here.
What is Hatara purpose?
In the baby boom generation, junior babyboomers have an unlimited possibility and youth though youth is insufficient.
In the baby boom generation, there are possibilities to the future of infinite Sadamu and the uncertainty in a no bur and the junior babyboomers generation.
It is in the baby boom generation though for the junior babyboomers generation, there are neither a social connection nor a network.
The baby boom generation has abundant technologies and the business experiences though for the junior babyboomers generation, there are neither an experienced technology nor an experience.
The receipt can do the person's benevolence and help young. Experienced touches the person and can tell sense of values.

・会社が個人と恊働する。
 The company has the project of joinig with individual.

会社という組織は一つの完結した組織である。それは一定の時間の経過の中で築き上げられた風土と、固定した概念を持つものである。
その会社がひとたび個人とのコボレーションを持つと、たちまち異なる価値観との出会いが始まり、新しい価値付けが始まる。
それまでには考えられなかったプロジェクトが始まり、自ずと会社自身に新鮮な息吹が芽生えていくのである。
現在、進みつつあるプロジェクトは、
「土のプロジェクト」「水のプロジェクト」「木のプロジェクト」「紙のプロジェクト」「漆のプロジェクト」・・・

The organization named the company is one concluded organization. It has the climate built up in the passage of fixed time and the concept of fixing.
Meeting different at once sense of values starts when the company has Coboration with the individual once, and the injury with new value starts.
The project not thought about starts till then, and fresh breath buds naturally in the company.
An advanced project : now.
"Project of soil", "Project of water", "Project of tree", "Project of paper", and "Project of lacquer" ・・・
[PR]
by j-sense | 2007-10-08 15:59 | □コンセプト